یک ساعت japan movt معمولی و ارزان توسط یک سازنده نسبتاً ناشناخته اخیراً میلیون ها فروش در آمریکا به دست آورده است و قرار است در اینجا نیز همین کار را انجام دهد.
موفقیت آن ربطی به طراحی آن، یا یک کمپین بازاریابی بزرگ ندارد، بلکه این واقعیت است که ساعت مورد علاقه رئیس جمهور ایالات متحده است.
کرنومتر Jorg Gray 6500 که در اصل برای اعضای سرویس مخفی ایالات متحده طراحی شده بود، هدیه تولد باراک اوباما از طرف یکی از اعضای تیم امنیتی او بود.
زمانی که مدل 260 پوندی که در نامزدی دموکرات اوباما در دنور، سخنرانی پیروزی او در شیکاگو، روز تحلیف و اجلاس G20 در لندن ظاهر شد توسط جف استاین، وکیل مستقر در آتلانتا و علاقهمند به ساعتشناسی شناسایی شد، موفقیت تجاری آن بود.
تضمین شده بود. نه به خاطر چیزی که به عنوان یک ساعت ارائه میکند مدل باتریدار چیزی جز اعلام زمان و ارائه کرونومتر انجام نمیدهد بلکه به دلیل ارتباط آن است.
داشتن یکی از این ها شما را در همان باشگاه قدرتمندترین مرد جهان قرار می دهد. و مردان دوست دارند عضو باشگاه هایی از این قبیل باشند.
این روزها ساعت ها تجارت بزرگی هستند. و در پنج سال گذشته شاهد رشد فوق العاده ای در این بخش بوده ایم. برای مثال صنعت ساعت سوئیس شاهد افزایش صادرات خود از 2.5 میلیارد پوند در سال 1986 به 10 میلیارد پوند در سال 2008 بود.
اختراع تلفن همراه و بلک بری پس چرا ما هنوز آنها را می خریم؟ چرا سران کشورها هنوز به مناسبت سفرهای دولتی به میزبانان خود ساعت می دهند؟
سیلویو برلوسکونی باید ده ها دستگاه را در طول سال ها به تونی بلر تحویل داده باشد. چرا برنی مدوف صاحب 17 رولکس و هفت کارتیه بود؟ چرا رایجترین اقلامی که از فوتبالیستهای ثروتمند در چشایر به سرقت میرود، ماشینهای اسپرت نیستند، بلکه ساعت هستند؟
چرا صفحات مجلات مردانه مانند Esquire و GQ یا نشریاتی مانند Spectator و New Yorker مملو از تبلیغات براق است که مشاهیر فهرست A را با ساعت هایی که هر کدام هزاران پوند قیمت دارند، نشان می دهد؟